اين اجد نباتات الزينه المائيه ؟
النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: اين اجد نباتات الزينه المائيه ؟

المهنة
    طالب

exclusive اين اجد نباتات الزينه المائيه ؟

سلام عليكم جميعا انا من هواه تربيه اسماك الزينه و عايز نباتات زينه مائيه مثل الايلوديا و الكابومبا ,,,, و مش لاقى ف اى مكان لا سوق الجمعه ولا اى محل سمك زينه و صاحب محل قاللى انهم منعو تصدير النباتات الحيه,,, المهم قولت مش هينفعنى غير شباب الزراعه و كليه الزراعه و شكراا

مواضيع مشابهة:

2.    روابط المنتدى

المهنة
    طالب جامعي

مرحبا بك يا اخى الكريم فرى ستايلر...

*اعتقد انه سيصعب الحصول على هذه النباتات فى محلات الحيوانات العادية لانها تكون موجودة فى محلات الاسماك او الحيوانت الكبيرة لكنى لا اعلم اين مكاناها فى القاهرة واذا كان كما قال لك صاحب المحل انه امتنع استرادها سيصعب اكثر الحصول عليها لكنى لا اعرف ما سبب المنع لعلة بسبب عدم الاقبال عليها فقط لكن ليس منع استيراد بمعنى الكلمة...

*هناك حل لكنى غير متاكد منه اذا لم تجد مكان تشترى منه وهو انك تشترى من الانترنت لكنى صراحة لا اثق فى هذا النوع من الشراء لكن هناك اخوة يستطيعون ذللك لكنىى لا اعرف الخطوات واحذر الخدااااع المنتشر على المواقع ومن رائى اجعلها اخر خطوة وكن متاكد جدااا من اين تشترى...

*انتظر لعل احد الاخوة يكون عندة هذا النبات او يعرف من اين يشتريه فى مصر,,,واعلم انه يجب تجهيز الحوض لكى تنموفيه النباتات ولا تموت وعليك ان تبحث عن ذللك..

*هذا موضوع يتكلم عن نباتات الزينة فى الاحواض تفضل الرابط: http://f.zira3a.net/t26854 واتمنى لك الافادة وشكرا لك..

المهنة
    طالب

شكرا شيكسو....عايز اقولك والله روحن لمحلات كبيره جدا و كتيره مش عارف فى ايه...شكرا على اللينك و مستنى ردود باقى الاعضاء