نحو نقابه زراعيه افضل
النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: نحو نقابه زراعيه افضل

المهنة
    مهندس زراعي

urgent نحو نقابه زراعيه افضل

الي كل السادة المهندسيين الزراعيين سواء كانوا اعضاء بالنقابه العامة او النقابات الفرعية ,,,
    من منطلق ان يده الله مع الجماعه فانني اتمني و ارجو السادة اعضاء منتدي زراعة نت الذي يعتبر بالنسبة لي و لعدد كبير من الاعضاء مرجع لنا ان ينضموا لنا في جروب نحو نقابة زراعية افضل علي الفيس بوك و هو دي العنوان
    http://www.facebook.com/?sk=messages...765150687&ap=1

حتي يتثني لنا ضم اكبر عدد ممكن للجروب لوضع فكر و خطط جديدة للارتقاء بمستوي النقابة اللي تعتبر الان في حاله سكون تام
    شكرا لكل من ساهم معنا
    م محمود مجد

مواضيع مشابهة:

2.    روابط المنتدى

المهنة
    مهندس زراعي استشاري حدائق

يا محمود مجد بارك الله فيك فعلا نحتاج وقفه ضد النقابه العامه والنقابات الفرعيه لمساوتنا مع غيرنا من النقابات المحترمه مثل المحاميين والمهندسين
    انا من الاسكندريه وادعو كل زراعيين الاسكندريه من خلال هذا الموقع الرائع (زراعه نت الذي افادنا كثير والكثير )
    ان ينضموا للجروب للاطاحه بسكرتير النقابه بالاسكندريه وكل من يعاونه والله ولي التوفيق

المهنة
    مهندس زراعى

بجد بجد سعيد بالدعوه لان حال نقابة الزراعين لاتسر عدو او حبيب
    انا عضو قديم فيها ونظرا لما لمستة منها من فساد واحوال سيئة منها على سبيل المثال منح خريج دبلوم الزراعه لقب مهندس وغيرة من الامور الغبية انقطعت عن تسديد الاشتراك منذ اكثر من 13 عام
    اذا اخلصت النوايا هيا بنا لتغير نظامها وقيادتها

الزراعه فن وبراعه

المهنة
    مهندس زراعي

انا فعلا ممتن لكم و لكن لن يحدث تغيير بي انا فقط انما التغيير يحدث بجمع و حشد كل زراعي عاوز ياخد حقه , فهلم بنا ندعو زملائنا بالعمل و الدراسة الي الجروب حتي يتثني لنا عمل وقفة احتجاجية في البداية ثم نحدد برنامج لمطالبنا من النقابة , فعلا انا عملت تصور موجود في الجروب ممكن تشوفوا و تعلقوا و تعطوني مقتراحات

المهنة
    مهندس زراعى

كتابت مقترحاتك فى موضوع فى موقع مثل زراعة نت سيكون اقوى لانه يضم اكبر عدد من المتخصصين بالزراعة الذين تبحث عنهم لمعاونتك فى فكرتك

سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ ، أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتْوبُ إِلَيْكَ

المهنة
    مهندس زراعى أستشارى خضار - محميات - الاشراف الكامل للمشروعات الزراعية- استصلاح اراضى

شكرا على الدعوة
    انا اتمنى ان كل خريج وكل مصرى من اقل واحد الى اعلا واحد ان ياخد حقة وانشاء اللة مصر بخير

الاستشارى الزراعى شوقى ابوعزيز 01277770866

المهنة
    خبير زراعى

السلام عليكم
    يا جماعه احنا عايزين نستفيد من الظروف و المناخ الجديد عشان نطالب بحقوقنا اللى المفروض انها كانت من حقنا من زمان و هى ان الدوله توفر لنا اراضى زراعيه بسعر مناسب وبقسط مناسب , ايضا امال الدوله بتساعد على توسع الزراعه ازاى و الا هى العمليه كانت للحراميه و خلاص عشان كده عايزين نجمع نفسنا و نرتب لوقفه احتجاجيه امام وزاره الزراعه للمطالبه بتخصيص اراضى للمهندسين الزراعيين بدل الحراميه اللى كانو سارقين الاف الفدادين باسعار رمزيه اظن من حقنا يكون لنا حصه بسيطه منها .على فكره انا كنت رحت عشان اقدم على ارض زراعيه بعد التخرج سنه 95 قالو لى لما تقرا اعلان فى الجريده عن توزيع اراضى تعالى قدم و لغاية الان لم اقرا اعلان عن توزيع اراض
    الحاجه التانيه اللى عاوز انبه لها هى ان المفروض مجال تجاره الاسمده و المبيدات يكون للمهندس الزراعى فقط مثل الصيدليات و ادارتها كذلك يجب ان تكون بمهندس زراعى مش اى واحد يشتغل فى محل اسمده لمده شهرين يروح يفتح محل وعلى فكره من خلال خبرتى فى المجال ده لمده عشر سنوات الناس الدخيله على هذه المهنه هما اللى بيبيعو الخامات المغشوشه و بيساعدو الناس اللى معندهمش ضمير فى انتاج هذه المواد لانه بيلاقى اللى ياخدها منه و يبيعها له لان الناس دى واخده الموضوع تجاره فقط بغض النظر عن نوع المنتج او جودته . يعنى الموضوع ده عايز ضوابط جديده لابد منها
    وشكرا

الحمد لله من قبل و من بعد
    صاحب شركه بيت الخبره للخدمات الزراعيه
    انشاء مزارع و الاشراف عليها حتى الانتاج