1000 فى 1000 يساوى مليون
النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: 1000 فى 1000 يساوى مليون

المهنة
    صاحب معمل لتصنيع الاجبان

notice 1000 فى 1000 يساوى مليون

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وبعد
    الاخو الافاضل كنت كتبت موضوع مشروع هيا نتعاون وتفاعل بعض الاخوه الافاضل مع الفكره وعلى رأسهم الاخت الرمس جاردن وكل الاخوه ابدوا اعجبهم بالفكره والفكره هي علشان يمكن حد مقراءش الموضوع بأختصار شركة اسهم نفس فكرة الجمعيه عشر افراد يجمعوا مبلغ وواحد ياخد المبلغ في نهاية الشهر يعنى السهم لو باألف يصبح البلغ المقبوض 10000الاف لكل فرد فى نهاية الشهر وده حل بيلجئ له كل الناس من اصحاب الدخل المتوسط ومن هنا فكرت فى موضوع المشروع وعملت حصر لجميع اعضاء المنتدى فوجت انهم اكثر من الف وربعمائه يعنى لو الف فقط من الاعضاء دفع كل واحد منهم 1000 جنيه سيصبح المبلغ مليون جنيه تخيل ان مجموعه تجمع المبلغ الكبير ده وكل واحد دفع مبلغ بسيط بس الحكايه محتاجه شوية سقه واخذ اضمانات ايضا لاكن الشاهد فى المسأله ان الاتحاد قوه يعني الواحد لوحده ميعرفش يعمل بالالف اي حاجه لاكن بالاتحاد صار الالف مليون وممكن يكون اكتر لو ان بعض الناس ساهموا بأكثر من الف ولذلك انا اقول ياجماعه عايزكم تهتمو شويه بالفكره وشوفوا احنا هنحل مشكلة كام واحد مش لاقى عمل يعنى فيه بيوت هتتفتح بسبب هذ المشروع وانا بشكر الاخت الفاضله الرمس جاردن الوحيد الى انا شيفها واخده الفكره بجديه حتى انها ارسلت الى بالقيمه التى ترغب بالدخول بها وعجبنى انها لم تعرفني الا عن طريق المنتدى ولاكن لم تتردد فى القدوم على االفكره ولذا انا اشكرها شكر خاص علي قوة قلبها التى لم اراها من غيرها لذالك انا اقول اريد من كل من يرغب فى الانضمام الينا لعلها تكون فتحة خير علينا وانا احب اطمن كل من يريد المساهمه بانه لن يساهم بشئ حتى يأخذ الضمان الذى يراه هو مطمأن له ولكم مني ارق الامنيات وارجوا التواصل بشيئ من الجديه مع تحياتى لكم
    اخوكم هشام يعقوب hesham.yaqoob1[at]yahoo.com

مواضيع مشابهة:

2.    روابط المنتدى

المهنة
    مهندس زراعى

انا معاك الفكره هايله بس هنعمل ايه بالمليون وبعدين عاوزين واحد يكون هو المسوءل عن التنفيذ لان المركب اللى ليها رايسين بتغرق واحنا مش عازوين نكون 1000 ريس لان كل واحد هيكون دافع فلوس هيكون هو عاوز يبقى المدير

المهنة
    مهندس زراعى

اهلا اخوك محمد (معمل الالبان) ت / 0142484724