مرتب المهندس الزراعي - الصفحة 3
صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 56

الموضوع: مرتب المهندس الزراعي

المهنة
    خبير ومهندس زراعي

يا بلاش يامهندسين ارجو ان نحفظ ماء الوجة بان ننمى خبراتنا وقدراتنا اكثر وان نتعفف عن الجرى وراء اتلوظائف وخصوصا من واضعى الاعلانات لاثارة السخرية والقلاقل

المهنة
    مهندس زراعى

انا المهندس احمد جمال نفسى افهم الناس مش قادرة تفهم احنا درسنا وتعبنا ليه مش لقينا نصبنا من الدنيا لية كدة مع العلم باننا لو نشتغل صح ولى لينا فرصة عمل هنعمل حاجة لبلدنا

المهنة
    مهندس زراعى

نفسى توعدونا احنا نكون لينا مستقبل علشان نعيش بقى فى الدنيا ونحاول نعمل ونبنى

المهنة
    مهندس زراعى

مرتب المهندس الزراعى 2

اخوانى الاعزاء
    لم تصبح المرتبات المذكورة مرتبات موجودة حاليا
    فبداية تعيين المهندسيين الان 500 وبعد 3 شهور تتم اول زيادة
    ثم الزيادات الاخرى حسب الكفائة

وقد يصل الى 1250 جنية بعد مرور 2 سنة فقط فى نفس المجال
    وهذا بالنسبة للمهندس العادى

المهنة
    مهندس زراعى

الف شكر على الكلام الجميل يخلي فى امل بعد ما كان الامل خلاص انتهاء
    انا فى الفرقة الثالثة زراعة ونفى اشتغل فى مزرعة لكى يكون عندى خبرة

المهنة
    مهندس زراعى

واللة ياجماعة اذا كان فية عيب فى موضوع المرتبات دا فاحنا كلنا مسؤلين عنة لان احنا اللى بنرضا على نفسنا ناخد مرتب صغير زى اللى حضراتكوا بتقولوا علية دا

المهنة
    مهندس زراعى

الاخ العزيز
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    كلامك مظبوط بس هناك فرق تدنى مرتب المهندس الزراعى ده بيرجع الى عدم خبره بعض المهندسين فى مجال العمل فى المزراع ولذللك بيكون مرتبهم ضعيف واصحاب المزارع او الشركات الزراعيه بيعتبر المهندس ده بمسابه ريس عمال بس متطور لحين ان يكتسب الخبره
    واذا اكتسب الخبره فعليه ان يشق هوه طريقه بنفسه بحيث ان يتفق على مرتب اعلا فى مزرعه اخرى او يدخل كشريك فى مزرعه
    ولكن عامه يوجد تدنى جدا فى مرتب المهندس الزراعى سواء فى العمل الحر او الخاص او الحكومى ولنا الله
    وشكرا على موضوعك

المهنة
    FINANCE MANAGER

السادة الافاضل مشكلة العمل وقلة المعروض دة من زمان ودة حال الدنيا فاكرين فلم محمد افندي وفاطمة رشدي وكان بيدور علي شغل ومش لاقي والقصة الي احنا شفناها 100 مرة انا مقيم في السعودية من فترة كبيرة ونفس المشكلة عند الشباب السعودي مافيش وظائف والحكومة بتعمل كل جهدها عشان تتيح وظائف بس ذي ماقلنا دة مشكلة من زمان وفي كل الاماكن الحل اية اشتغل اي حاجة قريبة من تخصصي والشغل بيجيب شغل واتعرف علي ناس اعمل معهم شغل ولازم اكون واثق اني طالما بشتغل وعملي خالص للله يعني بعمل وانا عارف ان ربنا سبحانة وتعالي هو الي بيراقبني مش صاحب العمل اكيد ربنا هايوفقني والتوفيق دة حاجة كبيرة جدا لو مافيش توفيق من ربنا يبقي مافيش حاجة . المهم انا بكتب لكم دلوقتي عشان بفقر في حاجة اريت لوتشاركوني في الرئي انا عندي ارض زراعية في جنوب حلوان نقول 40 فدان فيها المية من ترعة الصرف الصحي المنقاة نظام الزراعة هناك بيسموة المزارعة ان واحد من المدينة يدخل معك مشاركة هو علية الكيماوي والعمالة وكل مصاريف تصرف تخصم وبعد كدة يباع المحصول وكل واحد ياخذ النصف انا عامل كدة في 20 فدان الفكرة بقي دلوقتي انة نجمع 8 مهندسين بواقع مهندس لكل 5 فدان ونعمل سكن مؤقت اول سنة ممكن يبقي سكن دائم تاني سنة وممكن يبقي سكن عائلي ثالث سنة ونعمل اول سنة زراعة وترتيب الامور وبعد كدة نعمل مشاريع دجاج غنم بقر اي مشروع انتاج لحم اناعلي جميع المصاريف والانشاءات وانتم بالمجهود ويقسم الربح ذي نفس طريقة المزارعة انا النصف وال8 مهندسين النصف وكل ماهيزيد انتاجكم هايزيد الدخل للجميع دة فكرة بدل ما المزارع بيجيب عمال ويدفع لهم حاجة بسيطة وبيقسم معي اخر الموسم في الحالة دة هاقسم مع ال8 مهندسين و8 مهندسين عشان تبقي الحياة حلوة يعني يبقي في 8 شباب مع بعض وان شاء الله يبقو 8 اسر احسن مايبقي العدد 2 اوثلثة وطبعا الزيادة في العدد هاتخلينا نعمل مشاريع اكثر والعائد يبقي اكثر انا مستني الاراء ولو في نية انا مستعد نرتب كل حاجةوانا في السعودية ولما انزل اجازة في شهر يولية نبدأ العمل .

المهنة
    مهندس

عندما يعمل بضمير فلابد من اعطائه مرتب ممتاز وهذا اقل ما ناخذه

وخير الكلام ماقل ودل

المهنة
    يعمل فى الطيران ومراقب عام في السوق الر ئيسي في الكويت : ومزارع

[السلام عليكم [ورحمة الله وبركاته
    ولكني سعيدجدا بردود اخواني الكرام حفظهم الله من كل مكروه
    اود ان اوضح لاخواني الكرام بان كما تعانونمن قلة معاش المهندس في مصر
    ونحن اخوانكم من دولة الكويت كذلك نعاني من قلة المعرفة الزراعة ونحتاج المهندسين الزراعين بان يشاركوننا بالزراعة واعطاء الاسمدة الصحيحة للعمالة التي تبعثرالسمدة على الاتربه وتميت الزراعةمن كمية كبريه على الشتلة وكذلك الارتفاع الاسمدة القير معقول لكل يوم .وان كان هناك اي شخص من المهندسين من هذه الاسرى الطيبة المشاركة على المنتدي وشعورى من الناحيتهم بانهم صادقين واذا عملو عملو كما يرضى الله وانا لدي مزرعة في الكويت واتمنا ان يكون واحد من هذه الاسرة ان يعمل مع اخوه وسف نعوضة ونكافئ على جهودة من معاش وسكن واقامة والاكل[/color][/color]

التعديل الأخير تم بواسطة الخضاري ; 14-01-2009 الساعة 11:28 AM سبب آخر: اضافة معلومات جديدة

المهنة
    مهندس زراعى

الاخ العزيز /خضارى
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا اخوك المهندس صلاح ابراهيم خبره فى زراعه الخضر ويسعدنى العمل معكم
    والرجاء الاتصال او ترك اميل حضرتكم لارسال السيره الذاتيه
    وشكرا

المهنة
    مهندسة زراعية

السلام عليكم انا مهندسة زراعية جزائرية حبيت انقول لكم ان مرتب المهندس الزراعي من المفروض كباقي المهندسين بصح للاسف الشديد الكل يستغلنا خاصة الخواص هم حابين اكثر انتاج باقل التكاليف......

المهنة
    مهندس زراعى

نحن اصحاب هذه المشكله

زملائى نحن اصحاب هذه المشكله ونحن يجب ان نساعد بعضنا فة هذه المشكله وانا من سأبدا من يريد ان يعمل بمرتب يبدأ من 800 جنيه على الاقل بدون اى خبره اطلاقا يتصل بى 0188589540
    م / محمد محمد جوده

التعديل الأخير تم بواسطة MADY74 ; 06-09-2009 الساعة 04:53 AM سبب آخر: اللغه

المهنة
    مهندس زراعى

ايه طبيعه العمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المهنة
    مهندس زراعى

مجال العمل

هناك مجالين للعمل احدهما فى الموالح والاخر فى الدواجن ورقمى مره اخرى 0188589540م محمد محمد جوده والراتب 800 جنيه والمواصلات على حساب الشركه من وادى النطرون الى منيا القمح شرقيه مرورا ببنها وشبين وهذا الكلام احاسب عليه واتمنى من الزملاء الذين وجهتهم للعمل هناك ان يردوا ماذا حدث معهم لتوضيح الصوره اكثر واكرر بدون خبره

صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة