فضفضة
النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: فضفضة

المهنة
    مهندس زراعى

فضفضة

مش عارف ابتدى منين بس انا حاسس ان انا عوز اى حد يشركنى همى وحابب اتكلم مع اى حد وملقتش غير المنتدى اللى فية اصحاب المهنة انا بس حابب اففضض معاكو شوية لانى بصراحة مخنوق ومضايق وعاوز اى حد اتكلم معاة لانى بصراحة مخنوق على الاخر حاسس ان حياتى فاضية وملهاش لازمة لانى سبت الشغل بتاعى من حوالى شهر على امل ان فى واحد صاحبى جايبلى شغل فى شرم الشيخ والاسف انا اعتمدت علية ومستنتش انى اشوف الشغل وسبت الشغل القديم ودى غلطة بندم عليها وانا دلوقتى فى موقف صعب فعلا وبجد مش عارف اعمل اية لانى مفيش قدامى شغل تانى ودى اثر عليا وموثر على كل اللى حوليا ومش عارف حاسس ان الدنيا سودة انا عارف ان دى غلط وعارف ان لو استسلمت لاحساس دة هيدمرنى وانا دلوقتى عاوز اسافر ومش عارف حاسس الدنيا مقفلة معايا قوى على فكرة انا خريج اراضى 2008 بتقدير جيد وعندى خبرة فى زراعة المحاصيل والخضر وعندى خبرة بالاند سكيب واشتغلت فى الاشراف على مزارع دواجن قبل كدة والشغل اللى انا سبتة كان شركة انتاج وتصدير زهور قطف حاسس اللى انا عملتة كلة ملهوش لازمة وحاسس ان كليتى ملهاش لازمة مع العلم انى مبسمحش لحد يعيب عليها لانى عارف انها كلية الحياة بس الياس ابتدى يتسسلل للواحد من دولة مبتعملش لخريجى كليات الزراعة اى اهتمام والمجتمع راخر يقولك فلاح برخصة انا دلوقتى عاوز اعرف هل الكلام دة صح واحنا هل فى الزمن الصح للزراعة واللى احنا غلطنا ونستعوض ربنا ونشتغل اى حاجة وربنا يعوض علينا فى الاربع سنين تعب فى الكلية اسف على العامية اللى بكتب بيها واسف انى تعبتكوا معايا وشكرا

مواضيع مشابهة:

2.    روابط المنتدى

المهنة
    مهندسة زراعية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اليأس ده من غير لازمة لأنك ولد وفي مجال الزراعة بالذات سوف تجد شغل كتير بس ابحث كويس سوف تجد مزارع وشركات علي طريق مصر اسكندريه او علي طريق الاسماعيلية أو في المنطقة الصناعية كوم أوشيم بالفيوم كل هذا سوف تجد فيه وظائف بإذن الله واقرأ الأاعلانات المبوبة بالجريدة كنت أجد بها وظائف كثيرة لخريجي الزراعة ولكن مكنتش بعرف أوصل لأني في النهاية بنت ولا تيأس وربنا يوفقك
    وعليك بالدعاء لله سبحانه وتعالي وسوف يوفقك بإذنه

الله لاإله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
    أعوذ بكلمات الله التامات من شر ماخلق

المهنة
    موظفة

عندما تكثر المصائب ولفزع الانسان وخوفه قد لا يرى اي بصيص امل لا اعرف الاوضاع عندكم لكن ما توصلت اليه خلال ايامي ان ما يريده الله يصير ومن المستحيل ان يريد الله بك شرا كيف وهو احن علينا من امنا التي ترضعنا جدتي كانت تقول دائما الله واحد كفى عباده توضئ وصلي ركعتين هداية من الرحمان واذهب للبحث عن عمل ولا تخرج الا وانت متوضي كلشي موجود وكل ماتريده يصير باذن الله بس خلي ايمانك قوي ولا تسمح للشيطان ان يدخل اليك من اي باب.الله يوفقك اخي .[at]

المهنة
    food analyst

السلام عليكم... أستعن بالله يا أخي فهو المعين لنا في الشدائد... كلنا نمر بلحظات تضيق الدنيا في أعيننا... توكل على الله وأبحث عن عمل ولا تترك أختصاصك أبداً.

المهنة
    تاجر

الله اكبر مننا وهو القادر مع ذكر القران