استاذة ندوة ارجوا منكى الرد
النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: استاذة ندوة ارجوا منكى الرد

المهنة
    مساعدة طبيب اسنان

important استاذة ندوة ارجوا منكى الرد

السلاموا عليكم يا استاذة ندوة
    لو سمحتى انا كنت بعت رسالة عن الورد البلدى بس محدش رد عليا ارجو انك تجاوبينى
    انا عندى ورد بلدى بدأت اوراق من الساق تصفر و فية بعض الورق فية شرشرة بنى من الحروف
    و بقلت الزرعة لشلية اكبر و شيلت الاوراق الصفراء بس مش عارفة اية سبب الاصفرار دة
    تانى حاجة عندى ريحان و مزهر و لما جبتة البيت كانت ريحتة باينة اوى و لما نقلتة الشغل مبقاش لة ريحة خالص و نقلتة برضو لشالية اكبر بس برضو مفيش ريحة
    جبت مسك اليل و عرفت انة بيتفتح بالليل و لة ريحة حلو بس انا مش عارفة ازاى بيقفل فترة الصبح و هوة مفيهوش ازهار
    معلش طولت عليكى بس لو سمحتى بتردى عليا علشان انا مسبقليش انى ازرع و خايفة على الزرع ليموت و
    و بالنسبة لمسك الليل انا حاطاة فى بلكونة العيادة مع باقى الزرع بس حاطاه على جنب غير باقى الشليات و شكراااااااااااااااااااااا جدا ليكى

مواضيع مشابهة:

2.    روابط المنتدى

المهنة
    مهندس زراعي

السلام عليكم ورحمة الله

اختي العزيزة اهلا بك

قبل قليل تمت الاجابة عن اسئلتك في موضوع الورد البلدي اتمنى ان تطلعي عليها واهلا بك

وبالنسبة للورد البلدي يفضل الاماكن المشمسة واي خلل في ساعات الاضاءة ستساقط اوراقه ..

وكذلك بالنسبة لمسك الليل يحتاج الى الشمس المباشرة .. لكي يزهر .

الزراعة تحتاج منا الى الصبر والمثابرة في العناية ومع شراء كل نبات يجب البحث عما يحتاجه من الاضاءة ودرجات الحرارة المناسبة والسقي ليكون اساس لنم افضل للنباتات .. وستجدي المتعة الكبيرة في العناية بها ..

واليك هذا الرابط ..
    http://f.zira3a.net/showthread.php?t=19118

احفظ الله يحفظك ........احفظ الله تجده تجاهك
    الحياة

المهنة
    مهندس زراعي

بارك الله فيك الاخت ندوة ونرجو من الجميع ان يجيبوا عن اسئلتنا وان لا يتجاهلونا