نجمة اسرائيل على جهازك ........ أمسحها - الصفحة 2
صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 31

الموضوع: نجمة اسرائيل على جهازك ........ أمسحها

المهنة
    Agricultural engineer

نص مقتبص:
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام مشاهدة المشاركة
    انا بصراحة مش همسح الصورة ??????
    لان دى موجودة من الا ف الصورة الموجودة فى مجموعة اوفيش زيها زى صور القطط و الكلاب و ز ى كل الصور التانية ..
    و الاهم من كدة ان حذف الصورة مش هيمعمل حاجة خالص
    انت بتدعى للمسلمين المستضعفين فى كل مكان فى العراق و فلسطين و افغانستان
    انت بتقاطعى المنتجات الاميركية و كل البلاد المحبة لاسرائيل
    لو كان معاكى فلوس كفاية حاولتى تتبرعى فى احد البنوك
    انت حاولت تنصرى الاسلام بداية من نفسك باصلاحها فان الفرد هو اللبنة الاولى فى المجتمع الذى اذ صلح صلح المجتمع كله .......... بتصلى الفجر حاضر ..بتقرى قرأن ....تعرفى ان 95% من المسلمين مابيعرفوش يقرو الفاتحة صح .....طبعا انا معدتهمش بس لما ربنى كرمنى واتعلمتها صح لا حظت الكم الهائل من الاخطاء فى قارئى ام الكتاب .
    على فكرة انا بش محب اسرائيل وهاقولها ولو سنة

مواطن عربى محبط من امة ضحكت عليها الامم

المفروض أن كل أنسان يحاول يعمل اللى عليه ... انا عن نفسى بحاول اعمل اللى عليا ... والله أعلم ... أنت حاولت تعمل حاجه .... حاولت تعلم حد الفاتحه ... حاولت تعلم حد أصول التجويد عشان يعرف يقرا الفاتحه صح... مهم جدا أن كل واحد يعمل حاجه مش يكون كلام وبس ... وأول حاجه أعملها ان انا أدعيلك ان ربنا يقدرك انك تحاول تعمل حاجه ... ويا ريت نقدر نعمل حاجه ولو نكون حجر صغير يحرك ماء ساكن ......

المهنة
    طالب في كلية الزراعه

حسام أنت و الله بتتكلم كلام غريب جداً و لكني أحب أن أنصحك يا عمي أعمل اللي عليك و لو كل واحد عمل اللي عليه مش هنبقي كده
    و حالنا هيتغير لو كل واحد شاف نفسه

لا تأسفن علي غدر الزمان لطالما رقصت علي أسود كلاب لا تحسبن برقصهن تعلو علي أسيادها تبقي الكلاب كلاب و الأسود أسود

المهنة
    مهندس صيانة ملاعب الجولف

جزاكي الله كل خير انا فعلا مسحتها

المهنة
    مدرس

ازيلت جزيت خيرا

المهنة
    Agricultural engineer

شكرااااااا للجميع على المرور
    كل عام وأنتم بخير

التعديل الأخير تم بواسطة nona ; 13-10-2007 الساعة 10:27 PM

المهنة
    ( اخصائى ميكاترونيك)

ممتاز ومزيدا من التقدم

المهنة
    Agricultural engineer

شكرا على مرورك

المهنة
    الاشتراك فى نشاطات الجمعيات الخيرية

معلومتك حلوه يانونا بس انا مع م/حسام فى الرأى لان احنا محتاجين نمسح بصمتهم من جوانا الاول بعدين حنقدر نمسح كل حاجه وجزاكى الله كل خير

الصورة الرمزية Citrus
     غير متصل  نائب المدير العام (سابقا)
    المهنة
    دكتور فى الفاكهه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hunter مشاهدة المشاركة
    عزيز اسرائيل فضلها كبير فى شرق اوسط فنعم لتكنولوجيا ولا لظامهم لان كل منتجات فى زراعة كلها اسرائيلى ان كانت منتجات ادويةى شتلات كل شىء ولما تستخدم خامات مصرية العميل يزعل ويطلب اسرئيلى او يغير شركة خلاصة كلام هتقطع منتجات اسرائيل معنى كدة تترك مجال الزراعة
    سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    م / Hunter ملاحظة تاييدك للمنتجات الصهيونية اليس بغريب؟؟؟ او انك لست عربى اصلا؟؟
    اسرائيل ليس لها اى فضل على العالم العربى ولا الاسلامى ولا الشرق الاوسطى سوى الخراب والدمار وبالنسبة للزراعة كفانا ما جاءنا منها مبيدات مسرطنة و كل فاسد و رجيم
    هتقطع منتجات اسرائيل معنى كدة تترك مجال الزراعة

و لماذا نترك الزراعه نحن بل تتركها هى ولا نترك العلم والاجتهاد والافكار العربية الممتازة بارك الله لنا فى العلماء العرب
    قال تعالى:
    {أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ }الواقعة64

اشكرك م / نونا وانا مسحت الصورة
    {إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ }الرعد11

المهنة
    خبير زراعى بوزارة العدل

السلام عليكم
    موضوعكم رائع جدا
    ولية اهمية قصوى
    احب بس اعرفكم على حاجةانا بينى وبين الاراضى المحتلة نصف ساعة بالتاكسى
    وبشوفهم داخل سيناء
    انتوا متخيلين ان اليهودى يكون جنبك وانتى شايفة وعارف اية الى اليهودى بيعملة فيك
    انتوا تعرفوا
    ان احدى الافات الزراعية المهمة الى قضت على رمز الزراعة فى سيناء كان جاى من اسرائيل
    وطبعا المبيدات وغيرة
    والحاصلات الزراعية المصرية الى راحت اسرائيل
    ولم تعد تنتج فى مصر
    فاهمين طبعا اقصد اية
    والتنوح البيولوجى والحيوى الى اخدوة معاهم ايام الاحتلال وقالوا انة بتاعهم
    وطبعا تزييف الحقائق والتاريخ الى فى عدة مناطق بسيناء
    وغيرة وغيرة الكثير والكثير
    المشكلة ان الى زرعهم فى العالم العربى هما العرب نفسهم
    طيب اقلكم حاجة كل واحد وواحدة هيلاقيها فى نفسة
    الموضة الى بتنزل كل سنة
    خاصة السيدات
    منتجيها ومصمميها يهود
    يعنى احنا بقينا اشبة بيهودى فى كل حاجة لكنة يحمل بطاقة مكتوب فيها مسلم وعربى
    للعلم برضوا فية اكثر من 14 الف مصرى يعيشون باسرائيل ومتزوجين من يهوديات
    وللعلم ايضا القانون اليهودى يحتم ان يكون الاطفال من الاب المسلم يهود

الحل ياجماعة هوة ان كل واحد يبدا بنفسة وباهل بيتة
    واننا ندعى ربنا يفرج عنا مانحن فية
    تقبلوا تحياتى

الصورة الرمزية Citrus
     غير متصل  نائب المدير العام (سابقا)
    المهنة
    دكتور فى الفاكهه

من قبل لنفسة الاهانة والذل فليعيش ويتنعم بها ويشرب الدماء المسفوكة كل يوم
    قال تعالى
    {إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ }الرعد11

التعديل الأخير تم بواسطة Citrus ; 17-11-2007 الساعة 10:20 PM

المهنة
    Agricultural engineer

شكرا لك م/ سيترس على تواجدك ... و أحييك على كلامك .. بارك الله فيك وجزاك الله الجنة بأذن الله ...

شكرا م / هيما على تواجدك بالموضوع ... ربنا معاك ... اللهم أمين ... يا رب أفرج عنا ما نحن فيه
    يارب أهدنا وكن معنا ...
    يارب العالمين ..يا مجيب السائلين

تحياتى وتقديرى لكم
    م/ سيترس
    م/ هيما

المهنة
    Engineer

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Citrus مشاهدة المشاركة

سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    م / Hunter ملاحظة تاييدك للمنتجات الصهيونية اليس بغريب؟؟؟ او انك لست عربى اصلا؟؟
    اسرائيل ليس لها اى فضل على العالم العربى ولا الاسلامى ولا الشرق الاوسطى سوى الخراب والدمار وبالنسبة للزراعة كفانا ما جاءنا منها مبيدات مسرطنة و كل فاسد و رجيم

و لماذا نترك الزراعه نحن بل تتركها هى ولا نترك العلم والاجتهاد والافكار العربية الممتازة بارك الله لنا فى العلماء العرب
    قال تعالى:
    {أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ }الواقعة64

اشكرك م / نونا وانا مسحت الصورة

عزيزتى انت بتكلمى تقدم العرب فى الزراعة مستحيل انا رجعت من امريكا قبلت اصدقائى اقل مثل الثانى على دفعة وراثة جامعة عين شمس تتوقع قولت لة انت شغال فين اكيد دكتور قال لا يبقى عالم فى مركز البحوث قال لا طيب انت شغال فين والله قالها وهو بيبكى شغال صبى حلاق

وتقول تقدم العرب الخبر الاكيد مجلس الاعلى للجامعات بيقرر قفل كلية الزراعة لقلة الطلب عليها شكرا

حضرتك كل طبيخ الى بتعملية او بتشترية اسرائيلى طماطم GS and pito

بطيخ برتقال .... اغلب اصناف المانجو الخيار الكوسة والان البطاطس

كل هرمونات التى تستعمل بتهرب من اسرئيل و88% من فلاحين مصر يستعملونها لكثرة خيرها وقوة انتاجها والله احنا بنضحك على بعضنا واحد مكانة دكتور يبقى صبى حلاق

يوم ما نظام تعليم يتغر ومهندس زراعى ياخد حقة مثل اى كلب فى امريكا او نص كلب حتى هقولك نعم للمنتج العربى الزراعى ام دلوقتى لاااااااااا نعم للمنتج الامريكى كل
    موضوع مش عواطف موضوع خطوة جادة نتحرك بها ولكن من صفات العرب الغيرة وكرهاية وظهور على حساب الغير يعنى مفيش تقدم يوم ما نكون يد واحدة ويكون بنا حب نقول نعم

انا حياتى فى امريكا تعلمنى قول صراحة مش نفاق انا بقول صراحة لو على حساب حريتى او اى شىء تتوقعى لا للنفاق نعم الراى الصادق نعم للديمقراطية وحرية الراى

بخصوص امريكى مش مهم الجنسية ثانيا انا كان اصدقائى يهود ومسلمين ونصارة وبوذيين وماجوس كمان وبنكلم مع يهود لية كدة بتعملو فى شعوب والله يرد انا حزين وبكره اعمل اخواتى ولما نقول فى مظاهر ضد اسرائيل او شىء فى سياسة كان يهودى اول واحد يقف فى مظاهرة واعلى صوت يكلم ونحن نرد وراه يعنى مش كل يهود وحشيين هو جيش بيحكمو شوية خاونة جيش لازم يسمع اوامر رائيس الاركان

افردى مثلا رائيس الاركان قال بكرة هنتحتل دولة عربية اية جيش هيقول لاء طبعا هيتحرك بتنفيذ الاومر .... اقل مثل حرب عراق مصريين كان فى جيش عرائى بيحارب اخوه مصرى اوامر ان كانت خير او شر جيش المصرى بيقول نفذ اوامر

بردو جيش اسرائيل كدة فى ناس كويسة مش راضية عن هذه الاعمال بس الاوامر تكبرهم على فعل هذا

يعنى صوابعك مش زاى بعضها لازم يكون فى نظرة عميقة فى اساس وقواعد سياسة مش تنظرو وتسبو فى فروع سياسة شو الجذور منين وتكلمو عنها مش تاتو على الاوراق التى ليس لها حولة ولا قوة

انا مسلم واصل مصر وبكلم بكل ما رايت وبكل صدق (( وصدقنى فى شركة اوامر بتقول اعرض للعميل المنتج العربى الاول دعاية ومساعدة العربى يرد لااااا انا عاوز الامريكى لو اغير شركة يعنى شركة واثقة قبل مااعرض منتج الامريكى بعرض العربى وبيترفض قبل شرح مميزات)) انا عملت الى عليا وهذا صدق

التعديل الأخير تم بواسطة ango ; 18-11-2007 الساعة 09:34 AM

المهنة
    خبير زراعى بوزارة العدل

فعلا عندك حق بيجو
    ان كل حاجة عندنا من عند اليهود
    اكبر مناطق الانتاج للطماطم والكنتالوب والخيار فى سيناء منطقة رفح والشيخ زويد
    والبذور جى اس وغيرها بتاعت اليهود
    وبيتم تهريب حتى خراطيم الرى
    مش بس كدة دى حتى الاسلاك بتاعت الانفاق البلاستيكية المنخفضة من هناك
    دى فية حاجة كمان شباك الصيد بتاعت الصيادين بالميناء بيتم تهريبها
    فضلا عن الملابس والاحذية
    فضلا عن السيارات الى بتتهرب عن طريق صحراء النقب
    كلة اسرائيلى فى اسرائلى
    ولما تيجى تبيع الزبون يسالك
    مصرى ولا
    لو مصرى طيب مافيش........
    طبعا دة للجودة
    حتى لو اسعارة اغلى من المصرى
    بس المشكلة فينا احنا
    مش فى حد تانى
    لان احنا الى بنعمل كدة
    اليهود مش بيدونا حاجة غصب عننا
    احنا الى بناخد منهم
    وكل انسان الزمناة طائرة فى عنقة
    يعنى مسئول عن نفسة
    تقبلوا تحياتى

المهنة
    مترجم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ango مشاهدة المشاركة
    افردى مثلا رائيس الاركان قال بكرة هنتحتل دولة عربية اية جيش هيقول لاء طبعا هيتحرك بتنفيذ الاومر .... اقل مثل حرب عراق مصريين كان فى جيش عرائى بيحارب اخوه مصرى اوامر ان كانت خير او شر جيش المصرى بيقول نفذ اوامر

بردو جيش اسرائيل كدة فى ناس كويسة مش راضية عن هذه الاعمال بس الاوامر تكبرهم على فعل هذا

يعنى صوابعك مش زاى بعضها لازم يكون فى نظرة عميقة فى اساس وقواعد سياسة مش تنظرو وتسبو فى فروع سياسة شو الجذور منين وتكلمو عنها مش تاتو على الاوراق التى ليس لها حولة ولا قوة

انا مسلم واصل مصر وبكلم بكل ما رايت وبكل صدق (( وصدقنى فى شركة اوامر بتقول اعرض للعميل المنتج العربى الاول دعاية ومساعدة العربى يرد لااااا انا عاوز الامريكى لو اغير شركة يعنى شركة واثقة قبل مااعرض منتج الامريكى بعرض العربى وبيترفض قبل شرح مميزات)) انا عملت الى عليا وهذا صدق
    ما هي خلاصة كلامك؟ هات من الآخر ..

أولا يا ango لا يحق للسفهاء أن يعلمونا الحكمة. لا يخفى الأمر علينا أنك تكلم بإسم العضو السابق الذي تم توقيفه (Hunter) وقد تأكدت من ذلك. أنت سفيه لأنك دخلت المنتدى لأول مرة وسجلت عضويتك وكتبت التالي في ملفك الشخصي:

السيرة الذاتية: I am an Ass Hole
    الهوايات: lesbian

هل تستطيع إنكار هذا؟

ثم تأتي وتقول لنا "السلام عليكم" و "بسم الله الرحمن الرحيم" و "أنا مسلم" وإلخ...

اذهب وتعلم اللغة العربية أولا ثم تعلم الذوق ثم تعالى و ألق علينا محاضراتك في الديمقراطية. وإذا مش عاجبتك الحياة في الوطن العربي فاذهب إلى أمريكا.

هناك ستتعلم:
    1- أن القطط والكلاب - التي تتكلم عنها - أكثر أهمية من دم فلسطيني أو عراقي أو أفغانستاني!
    2- الكذب .. العراق أكبر دليل!
    3- يحق لأي دولة أن تدمر دولة أخرى إن اخططف لها جنديين!

تم غلق الموضوع.

التعديل الأخير تم بواسطة aouniat ; 19-11-2007 الساعة 12:52 AM

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة