المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : معلومات بارك الله فيكم

Oummalak
17-04-2014, 11:20 AM
السلام عليكم اود معلومات بارك الله فيكم لقد زرعت هذا الاسبوع 6 شتلات طماطم و6 خيار و2 فراولة و 4 فلفل احمر و 4 كوسة خضراء و4 كوسة بدي اعرف وقت الجني وكل شتلة بتدي اد ايه غلة والمسافة الي لازم تكون بين الشتلات وبدي ارع طماطم الكرزية بس بدي ازرعها باحواض هل ممكن وادا كان ممكن ماهي مواصفات الاحوض شكرا

Oummalak
18-04-2014, 11:32 PM
مفيش حد بيڭوبني ارجوكم???????????????????

شيمو حنه
19-04-2014, 02:17 AM
السلام عليكم ربنا يبارك لكى فيم اختى ما اعرفه الكوسه النضج بعد 40 او 60 ويستمر الجمع شهرين ونصف الجمع قبلتمام النضج حتى الاتتعرض للفساد والباقى لا اعرف عنه شئ والاخوه والاخوات يفيدكى ان شاء الله ارجو ان اكون افدتك شكرا

Oummalak
19-04-2014, 11:46 AM
السلام عليكم ربنا يبارك لكى فيم اختى ما اعرفه الكوسه النضج بعد 40 او 60 ويستمر الجمع شهرين ونصف الجمع قبلتمام النضج حتى الاتتعرض للفساد والباقى لا اعرف عنه شئ والاخوه والاخوات يفيدكى ان شاء الله ارجو ان اكون افدتك شكرا
جازاك الله كل خير المشكل ان اول تجربة لي واحببت الزراعة فبها احسست بان الكآبة التي كنت اعاني منها خفت بانشغالي بالزراعة

شيمو حنه
19-04-2014, 10:03 PM
السلام عليكم اختى الله يبارك لكى فيما عندك وفك كربك مما انتى فيه والزراعه هتشغل هتشغل ان شاء الله وخاصا اذا زرعتى بذره كل يوم هتبعيها كبرت لسه وكده والزراعه متعه وخير واى خدمه شكرا

Oummalak
22-04-2014, 10:12 PM
السلام عليكم اختى الله يبارك لكى فيما عندك وفك كربك مما انتى فيه والزراعه هتشغل هتشغل ان شاء الله وخاصا اذا زرعتى بذره كل يوم هتبعيها كبرت لسه وكده والزراعه متعه وخير واى خدمه شكرا
السلام عليكم بارك الله فيك اختي لاهتمامك والله هو ده الي بعملو حبيبتي
بس اليومين دول شتلات الخيار دبلت وبات اورقها دبلانة

شيمو حنه
22-04-2014, 11:17 PM
السلام عليكم شكرا حببتى لا شكرا ع واجب نحن اخوات ايه يعنى دبلت ممكن الرى الجو ولو مانفعت جربى تانى لاتيئسى المهم ع البركه شكرا