المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص شركة افرولاند

sherif ghandy
08-11-2013, 07:26 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

هل من احد اعضاء المنتدى الكرام تعامل مع شركة افرولاند؟ أو قام بشراء قطعة ارض منها؟

الموضوع هام بالنسبة لى ..لا خاب من استشار

sherif ghandy
09-11-2013, 07:35 PM
لسه عندى امل ان حد يرد عليا.............. فى الانتظار

hazeeeeem
13-11-2013, 10:18 AM
لى صديق اشترى منهم
بص
اولا : هى بتديك الارض من غير ماء ولا كهرباء
وطبعا ده شىء مش كويس طبعا
ثانيا : الارض بعيده كتير عن القاهره بعد الكيلو 20 طريق العالمين ! يعنى تبعد عن القاهره من 150 : 200 كم
ثالثا : هما شغلهم قائم على انه ياخد منك الفلوس ويزرعلك الارض ويسوقلك المحصول .. وانت مالكش دعوه بحاجه .. لو مش عايز كده .. تشترى منهم ارض بالمواصفات اللى قلتهالك فى الاول ..
اخيرا .. انا نظرتى الشخصيه فى الشركه واراضيها ان الاراضى هناك فاااااشله
والله الموفق والمستعان

د. ياسر التلمسانى
13-11-2013, 05:20 PM
لى صديق اشترى منهم
بص
اولا : هى بتديك الارض من غير ماء ولا كهرباء
وطبعا ده شىء مش كويس طبعا
ثانيا : الارض بعيده كتير عن القاهره بعد الكيلو 20 طريق العالمين ! يعنى تبعد عن القاهره من 150 : 200 كم
ثالثا : هما شغلهم قائم على انه ياخد منك الفلوس ويزرعلك الارض ويسوقلك المحصول .. وانت مالكش دعوه بحاجه .. لو مش عايز كده .. تشترى منهم ارض بالمواصفات اللى قلتهالك فى الاول ..
اخيرا .. انا نظرتى الشخصيه فى الشركه واراضيها ان الاراضى هناك فاااااشله
والله الموفق والمستعان

موافق تماما.

unique21170
13-11-2013, 06:40 PM
انا زرت الشركة و زرت الارض من 3 سنين

هيقولك المشروع 3 مراحل كل مرحلة 200 فدان
خلصنا المرحلة الاولى و الثانية و بنبيع فى الثالثة "مجرد طريقة فى التسويق"
كانوا حفرين بيرين و الثالث قالوا هيكملوه
ملوحة المياه 1300 جزء فى المليون الزراعات اللى هتلاقيها مرتبطة بهذه الملوحة رمان و زيتون و شعير بصل و ثوم و قمح على استحياء
الارض فى الاساس ملك العيئة العامة للتعمير تم تخصيص الفدان ب 50 جنيه لشركة النوبارية فى الثمانينات بقرار وزارى على ان تستصلحها
قامت النوبارية بيعها لافراد و الافراد قاموا ببيعها بعد ذلك
افرو لاند جمعت شوية افراد اشترت منهم بس ازاى لمت 600 فدان جنب بعض مش عارف
يتم التنازل على العقد من بين الافراد و بعضهم فى النوبارية بمقابل مادى عن الفدان مش فاكر الرقم كام
لم يتنازل بعض الافراد بعد لافرولاند فى النوبارية مجرد عقود البيع بينهم و ذلك حتى تاريخ ما زرتهم

المهم ان النوبارية لم تتملك الارض بعد من الهيئة لعدم جديتها فى الزراعة
ايه اللى هيحصل مش عارف
لو مصر تتورط وتشترى ارض ممكن بنفس الثمن المعروض ممكن تلاقى ارض تمليك من افراد اشتروا من محافظة البحيرة قريب من نفس المنطقة

اى استفسار تحت امرك

اسعدالفقى
13-11-2013, 10:06 PM
الله المستعان ربنا يكرم الجميع ولنا بعض التعليقات حيث ان الاراضى هناك مشكلتها الوحيدة ملوحة الماء

محمداحمدعطيه
17-02-2014, 12:02 AM
شتلات جوجوبا انتاج عقله وبذرة مؤنثه للانتاج بعد ثلاث سنوات من انتاج مشاتلنامعلومات عن الزراعه للفدان700 شتله منهم 600 مؤنث و100 مذكر للتلقبحسعر الشتله 7 جنيه للعقله و5 جنيه للبذرةنساعدك فى مراحل الزراعه وطرق التسميد الى بيع المحصول ان شاء الله بعد 3 سنوات بكتابه عقود بين العميل والشركهالشتله هى العامل الاساسى ف نجاح او فشل لا قدر الله اى مزرعهالشتله المخالفه للصنف او الخلط بغرامه 1000 جنيه نحن نعمل للوصول الى التميزوالجديد لدينا والحصرى فقط من مشاتل مهندس محمد عطيه شتلات مطعومه على اصول جوجوبا بذرة منتخبه من امهات غزيرة الطرح سعر الشتله 15 جنيهللتواصل 01061231643