المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انا فين - انا تايهه

بسمة حسن
01-09-2013, 01:58 AM
انا فين - انا تايهة

البلد ده مش بلدي - لالا ده مش مصر اللي اعرفها - التليفزيون ده مش تليفزيون بلدي ولا بيعبر عني ولا عن بلدي - ولادي بتصرخ في الشوارع وتقول جاي وهو مش شايفهم ولا سامعهم ولا حاسس بيهم وبمشاكلهم

الجيش ده مش جيش بلدي ده بدل مايحميني بيقتلني بطياراته ودباباته وكمان قناصته لا لا ده مش جيشي اللي اعرفه واللي اخدلي حقي في 73 - لا ده بيهدر كرامتي وكرامة ولادي - ده بيعمل كل اللي في مصلحة اعدائي الصهاينة - ده ايديهم اللي بتموتني

القضاء ده مش بتاعي ولا يبدافع عني ده بيبرا اللي قتلوا ولادي واللي سرقوني ونهبوني واللي اعتدوا علي كرامتي - وكمان بيعتقلني انا عشان بقول عايز حقي فين صوتي اللي راح في الصناديق

الحكومة ده مش بتاعتي ومتخصنيش - انا ما انتخبتهاش ومش عايزاها وقرفت منها

بس اللي صحيح انا عارفاه كويس ومتاكده منه هو الشرطة - هو امن الدوله - هو هو متغيرش - قمع ارهاب تعديب - سحل

ابو هيثم
01-09-2013, 01:41 PM
الله المستعان ولا حول ولا قوة الا بالله اختي بسمه حسن .

سلمى المعبدى (تسبيح الورد)
01-09-2013, 05:34 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أبدعتى والله يا أختى بسمة

يا إلهى . . . عبرتى بكلماتك الرائعة عما بقلب كل مصرى شريف لا يرضى الذل والهوان

حتى كلماتك الغالية الصادقة تقع فى قلب كل سورى حر أبى بل كل عربى حر ذاق الظلم من قادته
اللهم ارفع عنا الغمة ولا تشمت بنا الأعداء

بسمة حسن
01-09-2013, 10:41 PM
ونعم بالله يا استاد هيثم - اشكرك علي مرورك الكريم

- -- - - تم تحديث المشاركة بما يلي - - - - - -

اشكرك حبيبتي نسيج الورد عليكلمات الرقيقة المؤثرة الواعية

محمد سكر
02-09-2013, 10:05 AM
اكثر ما يؤلم فيما نحن فيه الان هو بعدما بدأنا نستعد لان نستنشق هواء نظيفاً بعدما بدأنا فى رؤية بصيص نوراً ياتى من بعيد بعدما بدأنا نهيئ انفسنا لخير قادم انقلب كل شئ رأساً على عقب فجأة اصبح الهواء القادم دخان اسود قاتم والبصيص القادم من بعيد بصيص ظلام يكبر يوما بعد يوم

فلا حول ولا قوة الا بك ياربنا انت مولانا فلا تكلنا الا انفسنا طرفة عين ودبر لنا يامولانا فنحن لا نحسن التدبير

بسمة حسن
02-09-2013, 08:55 PM
الله يا استاد محمد سكر ما اروعها من كلمات معبرة صادقة - ولكن لا ياس مع الحياه - والله اني لاري بشائر النصر فهم يحاربون دين الله فيقتلوان ويعتقلو ن الاسلاميين ويحرقون ويحاصرون ويغلقون المساجد ولكن الله بشرنا مرتين في كتابه العزيز مرة في سورة الصف واخري في سورة التوبه - ريريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره المنافقون