المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اماكن بيع مستلزمات الزراعة فى القاهرة

m_a?!
20-05-2012, 01:05 PM
ارجو من الخبراء فى الزراعة مساعدتى لمعرفة الاماكن التى تبيع البيرليت والفوليك اسيد وكذلك شتلات مثل الفراوله وغيرها من الشتلات؟

محمد سكر
20-05-2012, 01:54 PM
بالنسبة للبيرليت والفوليك اسيد وغيرهما من البيتموس والاسمده والمبيدات والبذور والرشاشات كل ذلك متوفر فى باب الخلق منطقة تحت الربع خلف مديرية امن القاهرة

اما شتلات الفراولة من يجد مصدر لبيعها فليخبرنى لانى محتاجها فعلا ولكن ليس الان

بسمة حسن
20-05-2012, 03:37 PM
الشتلات تجدها اخي الفاضل في وزارة الزراعة وكليات الزراعة بالجامعات وبعض المشاتل بالمدن

m_a?!
21-05-2012, 09:44 AM
انا سمعت فعلا انها بتتباع فى وزارة الزراعة بس اللى فين انا عارفة اللى موجودة فى اخر كبرى فيصل بجوار جامعة القاهرة ياترى هيا دى؟

محمد سكر
21-05-2012, 10:07 AM
انا سمعت فعلا انها بتتباع فى وزارة الزراعة بس اللى فين انا عارفة اللى موجودة فى اخر كبرى فيصل بجوار جامعة القاهرة ياترى هيا دى؟

فعلا هذه المنطقة وهى الموجوده فى محيط وزارة الزراعة مملؤه بالهيئات المصالح الزراعيه حتى انى اشتريت شتلاتى من هناك من المعمل المركزى للمناخ الزراعى وهو موجود فعلا فى هذه المنطقة ان شاء الله عندما انوى زراعة الفراوله سوف اذهب لهذه المنطقه واسال هناك

m_a?!
21-05-2012, 10:14 AM
استاذ محمد انت اشتريت شتلات الفراولة من عند المدخل اللى فى اخر الكوبرى اللى هو قبل مركز البحوث الزراعية ولا اللى عند نادى الصيد؟

محمد سكر
21-05-2012, 10:30 AM
استاذ محمد انت اشتريت شتلات الفراولة من عند المدخل اللى فى اخر الكوبرى اللى هو قبل مركز البحوث الزراعية ولا اللى عند نادى الصيد؟

من الموجود فى وجه نادى الصيد فبوابه هذا المكان امامها مباشرا نادى الصيد

والشتلات التى اشتريتها من هناك ليست الفراوله ولكنها شتلات طماطم وباذنجان وفلفل وخيار