المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : غرفة بالبالتوك تقوم بسب الرسول نحتاج الى مليون صوت لغلق الغرفة يا ريت تدخل وتساعدنا

sally 3tta
13-08-2007, 09:39 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
في الاول اود ان اشكر كل القائمين على الاشراف لهذا المنتدى والمقيمين على اظهاره على هذه الصورة المشرفه وارجو من الله ان اكون عضوه جديده نافعه لهذا المنتدى .........
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى فى اضافة موضوع جديد ليه وبصراحه الموضوع اللى انا عاوزه اضيفه ده ممكن يكون مش جديد عند البعض منكم بس هو موضوع انا قريته على احد المتديات الاخرى ولاسف كنت فى غاية من الحزن الشديد ولما لقيت ان الموضوع علشان يتهاجم محتاج حوالي مليون صوت مسلم ومسلمه فقررت اني اقوم بنشره فى المنتدىراجية من الله عز وجل ان ينفعنا بالاعمال الصالحه .........
الموضوع هو ان فى غرفة بالبالتوك تقوم بسب الرسول الكريم عليه الصلاة والسلام وطلبت الشركه توقيع مليون مسلم لغلق هذه الغرفه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بتوضيح اكثر ان ف أحد الأشخاص قام بانشاء حجرة على برنامج البالتوك الشهير للمحادثةليسب الرسول بالرسائل والصور ، التى يرسلها لأكثر من [مائة الف] شخص يومياً و قام بعض الشباب الغيورين على الاسلام بتقديم شكوى لشركة البالتوك ، فطلبت الشركة توقيع مليون مسلم حتى تغلق هذه الحجرة ، ربما تريد الشركة أن تعجزنا حتى لا تغلق الحجرة ، فلنثبت لهم إذن أننا لن يمنعنا من نصرة نبينا مانع أخواني أخواتي ارجو ان تدخلوا على رابط الرسالة وتضعوا توقيعاتكم لينصرنا الله عز وجل وهذا هو الرابط
http://www.petitiononline.com/Steyr/petition.html (http://www.petitiononline.com/Steyr/petition.html)
ولكم طريقة التوقيع
اضغط على مستطيل (click here to sign petition) أسفل الرسالة ستنفتح لك صفحة ثانيةاكتب أي اسم اكتب أي ايميل اكتب أي دولة اكتب أي عمرستنفتح لك صفحة ثالثةاضغط على مستطيل (Approve signature) استودعكم فى رعاية الله وأمنه

hala magdy
14-08-2007, 01:00 AM
نشكرك على هذا الشعور الرائع ولازم فعلا كلنا نقوم بالتوقيع لان اشرف خلق الله لايسب وعلى وجه الارض مسلم واحد

حسام
17-08-2007, 01:46 AM
و انا كمان عملت كدة
و كل يوم لو ينفع هعمل كدة ان شاء الله _ ارجو الافادة
لو ينفع ؟؟

شيبو
22-08-2007, 07:38 PM
لا إله إلا الله محمد رسول الله
أنا مؤيد لرسول الله و لكم و لكل إنسان يؤيد الإسلام

حمادة
23-08-2007, 12:32 AM
جزاك الله خيرا
كنت دخلت غرفة من غرف البال توك وسمعت بعض هذا الكلام وكنت أتمنى أن أفعل أى شيئ ليتتوقف تلك الأكاذيب والإدعاءات وها أنت ساعدتنى على المشاركة فى نصرة خير خلق الله
جزاك الله خيرا بعدد من يحب رسول الله خير خلق الله
أخوك .أحمد

Citrus
23-08-2007, 01:51 AM
سلام عليكم
شكرا لكى على هذا الشرف الذى منحتية لهذا القسم واتمنى من كل الاعضاء المسارعه والمشاركة
تحياتى

روز
24-08-2007, 11:46 PM
جزاك الله كل خير وايه ده ازاى تكون كلمه اسلام فى موقع كهذا ده موقع اباحى جدا واسال الله ان يحمينا من فتن الدنيا والاخره

ahmedkamel2
27-08-2007, 05:22 PM
جزاكى الله كل خير

A_ASAID
11-11-2007, 07:40 PM
فعلا لازم كل واحد يعمل كده
ويعرف كل الى يعرفهم
زى ما اختنا الجميله عرفتنا
وفعلا ذلك اضعف الايمان
بس المهم تعمل حاجه
شكرا ليكىىىىىىىىى

شاركيز
12-11-2007, 02:24 PM
جزاكى الله كل الخير

waleed
13-03-2008, 12:30 PM
جزاكي الله خيرا
لقد سجلت توقيعي و وجدت عدد الموقعين تجاوز المليون و سبع مئة ألف

خالد البنا
21-03-2008, 11:31 PM
معك بالقول و الفعل

bent-masr
22-03-2008, 05:49 PM
مش عارفة لو التوقيع فعلا هايقفل غرف البالتوك اللى بتسب الاسلام وتهزأ منه اكيد مفيش مسلم هايتأخر
ولكن اسمحولى انا ليا راى اتمنى انكم تتقبلوه
البالتوك برنامج فيه غرف كتير منوعة ومن ضمنها غرف اسلامية معتدلة وحوارية ولكن فى المقابل فى غرف كتير جدا غير معتدلة ومن ضمنها الغرف المسيحية اللى بتسب فى الرسول عليه الصلاة والسلام
وافضل فتوى قريتها فى الموضوع دا ان المفروض الانسان المسلم لا يتواجد فى اى مكان يتم فيه سب الرسول او الاسلام او الاستهزاء منه
اما اننا نقفل الغرف دى بعدد معين من التواقيع اعتقد ان دا شىء مش صحيح لانها مش غرفة ولا اتنين
لكن الجانب المشرق ان فى غرف اسلامية كتيرة وبتحاول الرد على اى شبهات باسلوب معتدل ومهذب
وطبعا فى غرف تانية للشيعة والسنة وكل جانب بيشتم فى التانى هل ياترى الخلاف الغير معتدل بين الشيعة او السنة وتبادل الاتهامات والسباب بينهم مقبول ؟ انما دا غير مقبول من الغرف المسيحية بس ؟؟؟
انا رايى ان مبدأ السباب والاستهزاء من اى دين او عقيدة مرفوض واضعف الايمان انى مش اشارك فى حاجة كدا
واسفة على الاطالة