المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحمد لله

amaal
14-09-2010, 09:09 AM
الحمد لله قررت ادخل تخصص نباتات زينه بس انا كنت عاوزه اعرف لما اتخرج ان شاء الله هيبقي ليا مجال ولا لآ ؟؟؟ ؟فياريت اي حد عنده معلومه يقولها و ربنا يكرمكم و شكرا انا عارفه ان طلباتي كتير :-) :-) :-) :thanks:

sherif shabaan
14-09-2010, 01:07 PM
حاولي تدخلي صناعات غذائيه احسن لكي الزهور والزينه موضه وبتبطل
ولكن الغذاء موجود علي الدوام ومايبطل

جارة النيل
14-09-2010, 01:13 PM
السلام عليكم ورحمة الله

اهلا بك اختنا

اتكلم بصفة عامة فانا لست زراعية ولكن ارى ان سوق العمل دائما متغير وليس له ثوابت فاختارى ما تحبين وتستطيعى العطاء فيه وربنا يوفقك

amaal
15-09-2010, 10:46 AM
حاولي تدخلي صناعات غذائيه احسن لكي الزهور والزينه موضه وبتبطل
ولكن الغذاء موجود علي الدوام ومايبطل

و الله انا كان نفسي ادخل قسم كيميا تحليلي بس هي صعبه و انا كنت حابه بساتين زينه سهلة و ممتعه في نفس الوقت بس كنت بسال ممكن يبقي ليها مستقبل بعد كدا
و شكراااااااااااااااااااا ليك و علي المعلومه و جزاك الله خيرا :thanks: :thanks:

amaal
15-09-2010, 10:48 AM
السلام عليكم ورحمة الله

اهلا بك اختنا

اتكلم بصفة عامة فانا لست زراعية ولكن ارى ان سوق العمل دائما متغير وليس له ثوابت فاختارى ما تحبين وتستطيعى العطاء فيه وربنا يوفقك

شكرااااا ليكي جدااااااا و جزاكي الله كل خير

soulplants
15-09-2010, 10:59 AM
الحمد لله قررت ادخل تخصص نباتات زينه بس انا كنت عاوزه اعرف لما اتخرج ان شاء الله هيبقي ليا مجال ولا لآ ؟؟؟ ؟فياريت اي حد عنده معلومه يقولها و ربنا يكرمكم و شكرا انا عارفه ان طلباتي كتير :-) :-) :-) :thanks:

وضح انك مو مهتمه ابد في الزراعه و كل همك هو الوضيفه اذا انتي تسلي عن المستقبل الوضيفي لزم تشوفي شغله انتي تحبيه و تقدري تطورينه بي نفسك اكثر

الزراعه يبغله وحد ياحب النباتات و يكون هذا بي الفطره

تحياتي و الله يوفقك

sherif shabaan
15-09-2010, 11:01 AM
والله يا امال المستقبل بأيد ربنا واختاري ما تحبيه لكن كما سبق وقولنا قسم الصناعات الغذائيه رائع لو تقديرك ينفع ادخلي بسرعه
وطبعا انتي عارفه في مصر صعب تعرفي وتتنبئي هيحصل بكره ايه
صلي استخاره والله معك

amaal
15-09-2010, 11:15 AM
وضح انك مو مهتمه ابد في الزراعه و كل همك هو الوضيفه اذا انتي تسلي عن المستقبل الوضيفي لزم تشوفي شغله انتي تحبيه و تقدري تطورينه بي نفسك اكثر

الزراعه يبغله وحد ياحب النباتات و يكون هذا بي الفطره

تحياتي و الله يوفقك

و الله انا بحب الكليه جدااااااا بس هي صعبه اوي و غير كدا الناس معظمها مش عارفين اهميه الزراعه لينا بس انا حابه كمان قسم البساتين لانه كمان سهل و ممتع اوي و ان شاء الله انا عندي مقابله مع المرشد الاكاديمي يوم السبت و اكيد هاستشيره و ربنا يوفقنا كلنا و شكراااااااا ليك جدا و جزاك الله خير

amaal
15-09-2010, 11:18 AM
والله يا امال المستقبل بأيد ربنا واختاري ما تحبيه لكن كما سبق وقولنا قسم الصناعات الغذائيه رائع لو تقديرك ينفع ادخلي بسرعه
وطبعا انتي عارفه في مصر صعب تعرفي وتتنبئي هيحصل بكره ايه
صلي استخاره والله معك

و الله انا كان نفسي ادخل قسم كيميا تحليلي بس هي صعبه و انا سالت دكتور في الكليه قالي علي قسم البساتين حلو و ممتع و انا حاسه بارتياح انا كنت متردده خالص في موضوع التخصص و انا لسه ان شاء الله هسجل المواد و ربنا يكرمنا كلنا ان شاء الله و شكرا ليك ل مساعدتك