المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدة عاجلة ( نبات البوتس )

lamis11
20-03-2010, 07:49 PM
من فضلكوا و أرجوكوا محتاجة أي حد يقول لي رد وحل سهل لمشكلت أنا لسة شارية من حوالي 3ساعات نبات البوتس إنما لما جيت أشتريه من الراجل لقيت كل نبات البوتس اللي عنده فيه ثقوب فلما قولت له إنها ممكن تبقى ديدان قال لي لأ وإن الثقوب ديه من حرارة الشمس ولما قرأت مواضيع عن ثقوب البوتس فب المنتدى ده خفت أوي لإني معنديش أي فكرة عن الزراعة أو النباتات بس بحب أربيها خصوصا إني معنديش وقت لأني في ثانوي معلش أنا عارفة إني طولت عليكم في الكلام والبوتس ده لسه صغير والثقوب اللي فيه ثقوب دائرية أنا مش عارفة أعمل إيه واشتريت واحد كمان قال لي إن اسمه الكرونيا ياريييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييت تساعدوني
:donnoz::donnoz::donnoz::donnoz::do nnoz::donnoz::donnoz::donnoz:

lamis11
20-03-2010, 08:00 PM
حد يرد علييااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااا أرجوكوا

lamis11
20-03-2010, 08:05 PM
أنا هعيط والله أصل أنا بحب النبات إنما حاسة إن الراجل خدعني من شوية رحت أكشف على الأصرية بتاعة الكرونيا لقيت دودة صغيرة أوييييي من تحت القصرية ولونها بني مش عارفة عايشة ولا ميتة أنا محبطة وحاسة بالقرف أوي لإني مبحبش الدود خالص

rami_khiat
20-03-2010, 09:01 PM
ارجوك لاتعيطي روحي لعند البائع و ارجعيها وخدي واحدة سليمة وممكن اساعدك اوصفي لي الدودة يعني طولها وعرضها ولونها وشكلها
لاعطكيك الجواب ونبات قلب عبد الوهاب ( بوتس ) اسهل مما تتصورين ولك هدية مني

lamis11
20-03-2010, 09:16 PM
الدودة لونها بني غامق خير اللهم اجعله خير طولها 1 سم ورفيعة اوي .. ومش عارفة اذا كانت عايشة ولا ميتة .. وشوفت صدفة حلزونية صغيرة اوي اوي اوي .. الحقيقة مش عارفة هو الراجل جاب التربة دي منين لإني شايفة فيها خشب على حجات غريبة بس أنا لو رجعتها للراجل مش هيرضى ياخدها ومستحرمة أرميها

nadiaalihafez
21-03-2010, 04:56 PM
بصى متديقيش حطيها فى البلكونة فى الظل طبعا جنب السور مثلا شوية كدة كام يوم يعنى لحد ما كل الحشرات دى تروح منها و حد هنا يساعدك ان شاء الله