المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عرض هل تريد حفر بئر تفضل

م-محمود
03-01-2010, 12:25 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا م-محمود املك شركة لحفر الابار الارتوازية باى مكان فى مصر بحد اقصى عمق 270متر

وايضا من ضمن فروع الشركة فرع المواسير البلاستيك بجميع المقاسات

وفرع للمواسير الحديد وايضا فرع لطلمبات الاعماق وكابلاتها واللوح الكهربائية التى تحتاجها الطلمبات

وتحديد اسعار المتر الحفر تتحدد على اسس كثيرة منها:

مكان البئر والعمق المطلوب وحجم وسمك المواسير المطلوبة

ولمن يحتاج الى الاراء يتصل على هذا الرقم

0102296104
0118651951

والله الموفق

م/محمد الغرياني
03-01-2010, 09:56 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بارك الله لك اخي, والله المستعان
ممكن تذكر مكان الشركه..

م-محمود
09-01-2010, 04:03 AM
السلا عليكم اخى م-محمد
اسف لتأخر الرد عليك نظرا لبعض الظروف عندى

ومقر الشركة الرئيسى هو 6اكتوبر وان شاء الله سوف يتم فتح فرع اخر فى وادى النطرون اوالعاشر من رمضان

safwa-co
09-01-2010, 07:22 AM
بالتوفيق ان شاء الله 000000000000000

م-محمود
11-01-2010, 07:44 PM
شكرا م/محمد على مرورك الجميل
وربنا يوفقك

م-محمود
27-02-2010, 02:14 PM
السلام عليكم
ايه ياجماعة مافيش ولا واحد عايز يحفر بئر

عالعموم اى استفسار عن الابار انا موجود

وباذن الله اقدر ارد على استفسارات سيادتكم

منتظر اسئلتكم والله الموفق

IBRAHIM.KORTOBI
01-03-2010, 11:33 AM
الاخ الفاضل لدي ارض في الغمازه بالقرب من الصف محافظة حلوان وبنزرع علي مياه الصرف الصحي المنقاه من ترعة الصرف الصحي وارغب في حفر بأر لزراعة 5 فدان صوب ومياه لشرب المواشي فقط وبقية الارض بتزرع شجر وعلف علي مياه الترعه الارض رمليه وفي نشع من الترعه في اماكن كثيره فهل لو عملت بير هاتطلع لي ميه حلوه ولا هاتكون ذي مياه الترعه والبير في هذه الحاله هايكون تكلفته بسيطه ولا هايكون مرتفع القيمه وشكرا جزيلا وجزاك الله خير

مصمم/محمودالمغربي
13-03-2010, 03:13 PM
ممكن تكتب أسعار بئر 70 متر قطر 8ً بمنطقة الواحات البحريه
وجزاك الله خيراً

حسن الزيات
14-03-2010, 07:52 PM
السلام عليكم
ارجوا معرفة سعر المتر لبئر 100 متر بالاسماعيلية على بعد 10 دقائق من المعدية 6 طلمبة غاطس 8 بوصة وارجوا لو فى اسعر اقل
من ناحية المواسير وطلمبة الغاطس ارجوا الرد الايميل italy7hassan[at]yahoo.it

الشوربجى
22-03-2010, 12:44 AM
انا ايضا اسال عن بئر فى العريش عمق سبعين متر بمواسيرها وطلمبتها كم ستكلف

IBRAHIM.KORTOBI
22-03-2010, 11:05 AM
ياباشمهندس محمود عندك اربع اسأله عن حفر ابار من 1 مارس و13 & 14 & 21 مارس ومافيش اجابه وانت كنت بتدور علي اسأله لعل المانع خير واحنا مستنين اجابه تخلينا نقولك تعالي احفر البير

احمد زكى
23-06-2010, 03:29 AM
و انا كمان بضم صوتى الى صوت اخوانى و عايز اعرف سعر المتر لبئر 190 متر افضل انواع المواسير + الموتور + الطلمبه + لوحه المفاتيح و شكرا

م-محمود
19-05-2011, 12:48 PM
الاخ الفاضل لدي ارض في الغمازه بالقرب من الصف محافظة حلوان وبنزرع علي مياه الصرف الصحي المنقاه من ترعة الصرف الصحي وارغب في حفر بأر لزراعة 5 فدان صوب ومياه لشرب المواشي فقط وبقية الارض بتزرع شجر وعلف علي مياه الترعه الارض رمليه وفي نشع من الترعه في اماكن كثيره فهل لو عملت بير هاتطلع لي ميه حلوه ولا هاتكون ذي مياه الترعه والبير في هذه الحاله هايكون تكلفته بسيطه ولا هايكون مرتفع القيمه وشكرا جزيلا وجزاك الله خير
اخى اسف جدا جدا على التاخير
اما بالنسبة لاستفسارك عن نوع المياة وهل ستكون حلوة او لا فاولا هذا يتعلق بالعمق الذى سيكون عليه البئر ونوع المياه الموجود اساسا فى هذه التربة ولن يتعلق طعم المياه ابداا بنوع المياه الساحليه اتى بجانبه سواء من ترع او بحر او غير ذالك لان النهر الذى تحت الارض غير النهر الاساسى .
اما بالنسبة لثمن البئر فيتوقف على عة اشياء تحدد ثمنه ولا يستطيع احد ان يقول لك ثمن من غير ان يعرف هذه الاشياء
اولا وجود المياه على كم متر
وقطر البئر
وعمق البئر
ومكان البئر
والسلام عليكم

م-محمود
19-05-2011, 12:50 PM
ممكن تكتب أسعار بئر 70 متر قطر 8ً بمنطقة الواحات البحريه
وجزاك الله خيراً
وعليكم السلام اخى
حضرتك انا لى ماكينة موجودة فى الواحات حاليا وان شاء الله سيوفر تكلفة النقل
منتظر اتصالك
0102296104
0118651951

م-محمود
19-05-2011, 12:54 PM
و انا كمان بضم صوتى الى صوت اخوانى و عايز اعرف سعر المتر لبئر 190 متر افضل انواع المواسير + الموتور + الطلمبه + لوحه المفاتيح و شكرا
اهلا احمد بيه
اولا اين مكان البئر لكى نحدد سعره ان شاء الله ومش شرط سانفذ انا ام غيرى ولكن ان شاء الله سافيدك.
ثانياا افضل المواسير البى فى سى معروفة جداا ونحن نصنعها يوجد عندنا مخارط اعمل اى شى لازم لها . ثالثا الموتور حضرتك يتوقف على كمية المياه التى فى البئر ويتوقف ايضا على قطر المواسير المستخدمة ويتوقف ايضا على نوع الموتور نفسه وايضا يتوقف تحديده على معرفة نوع الرى وهل سيكون الرى غمر او بعمل شبكات الرى
وااااااااااااسف جداااااااااااا كذالك على التاخير

م-محمود
19-05-2011, 12:58 PM
انا ايضا اسال عن بئر فى العريش عمق سبعين متر بمواسيرها وطلمبتها كم ستكلف
نحن حفرنا فى العريش قبل ذالك واستخدمنا فيه الحفر اليدوى ومع ذالك كان هناك وجود طبقة طينيه طفليه واتوقع ان يكون البير من 70الى90متر لان هذه الطبقة تختلف باختلاف المناطق
لالنسبة لاسعار المتر للبئر فساكون اقل من اى شركة او فرد حفر وبالنسبة لطلمبة الاعماق فانا اتعامل فى النوع التركى والايطالى وهذا له اسعار محددة وايضا سيتحدد نوع وقوة الموتور بحسب ماذكرناه سابقا من كمية المياه وقطر المواسير ونوع الرى وهل هوغمر ام شبكات وغير ذالك

م-محمود
19-05-2011, 01:00 PM
ياباشمهندس محمود عندك اربع اسأله عن حفر ابار من 1 مارس و13 & 14 & 21 مارس ومافيش اجابه وانت كنت بتدور علي اسأله لعل المانع خير واحنا مستنين اجابه تخلينا نقولك تعالي احفر البير
ان جد اسف جدااااا
ومن اليوم ساكون يوميا هنا باذن الله