المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو المساعدة في مقابلة عمل

ahmed bakry 012
24-11-2009, 06:42 PM
ارجو المساعدة العاجلة منكم يابشمهندسين عندي انتر فيو في شركة للصناعات الغذائية والحلويات عايز اعرف ايه الاسئلة اللي ممكن اتسالها وازي ادي صاحب العمل فكرة كويسة عني ؟؟؟
ولكم جزيل الشكر مقدما

lord777
25-11-2009, 10:46 PM
الاخ العزيز احمد
حاسس انك خايف لو اول مرة تشتغل خليك على طبيعتك و لا تحاول ان تظهر انك تعرف كل حاجة لمن يقابلك فتظهر له العكس خليك هادى و اى سؤال مش عارفه قول مش عارف الصراحة اقصر الطرق للوصول لقلب و عقل المتلقى ولا تنظر للمقابل المادى فى بداية مشوارك اهم حاجة انك تتعلم فى مكانك الجديد اولا و بعدها المادة بعد اثبات ذاتك ان شاء الله
ارجوا لك التوفيق ولو عنك اى سؤال انا تحت امرك

:thumb1::thumb1::thumb1::thumb1::th umb1::thumb1::thumb1::thumb1::thumb 1::thumb1:

remo
01-12-2009, 09:30 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ربنا معاك وان شاء الله بالتوفيق
وربنا يكرمنا جميعا وربنا يكرمنى واشتغل ان شاء الله

محمد ذو الكباس
04-02-2011, 08:39 PM
اهم شي في المقابله الشخصيه هو مظهرك الخارجي لانو صاحب الشركه او المجموعه يحب انو يظهر الموظفين الي عنده بصوره حضاريه خصوصا ما اذا كانت هذه الشركه او المجموعه تطبق نظم الايزو بالاضافه الا قوة الشخصيه لديك فمثلا اذا كنت خريج صناعات غذائيه ففي مصانع الاغذيه تنقل الى ادارتين اما الجوده واما الانتاج فصاحب الشخصيه القويه ينقل الى ادارة الانتاج كونه سيكون على عاتقه عدد من العماله التي لا بد ان يفرض شخصيته عليهم والجوده يتطلب منه الالمام اكثر من ا لناحيه المعلوماتيه ( التخصص)
مراقب جودة انتاج/ محمد ذو الكباس