المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أسأل عن دورة في زراعة الأنسجة

Aero
23-03-2009, 01:33 AM
السلام عليكم
عاوزة حد يساعدني للاهمية

انا عاوزة اخد دورة عن زراعة الانسجة النباتية ومش عارفة هي بتكون فين او امتي فلو سمحتم اي حد عنده اي معلومات عن دورة قريبة يبلغني عنها ..........وجزاكم الله خيرا

عبد الكافي
18-04-2009, 05:02 AM
أنها مشكلتي ............. أنا من سوريا وأبحث عن هكذا دورات ولكنها غير موجودة في بلدي ........؟
أثناء بحثي علمت أن جامعة القاهرة تقيم مثل هذه الدورات
أنت من مصر ...........لذا إسألي في جامعة القاهرة أو أقرب جامعة اليك .........

Aero
24-04-2009, 05:56 PM
انا مش عارفة بتكون امتي وكمان انا عاوزة دورة خلال الايام الحالية والدورات مش بتكون علي طول وانا عاوزة مواعيدلهذه الدورة في اي مكان

abdalmohdi obeidat
24-04-2009, 10:25 PM
الاخوه الاعزاء زراعة الانسجه تقنيه سهله للتعلم فقط تحتاج الدقه بالعمل و التعقيم المتكامل واعتقد ان كل كلية زراعه في اي جامعه بوجد بها مختبر زراعه انسجه نباتيه

هيما
25-04-2009, 12:43 AM
اختى الفاضلة يمكنك زيارة اى كلية زراعة باى جامعة فكل كلية زراعة بها معمل لزراعة الانسجة
وان كنت قريبة من المنوفية يمكنك البحث فى معهد الهندسة الوراثية بالسادات
تحياتى

سكينة
25-04-2009, 02:10 AM
السلام عليكم
عاوزة حد يساعدني للاهمية

انا عاوزة اخد دورة عن زراعة الانسجة النباتية ومش عارفة هي بتكون فين او امتي فلو سمحتم اي حد عنده اي معلومات عن دورة قريبة يبلغني عنها ..........وجزاكم الله خيرا

السلام عليكم
اختى الكريمة اتمنى ان افيدك بما تحتاجين اليه من معلومات حول زراعة الانسجة لان موضوع تخرجى كان حول تكاثر الحمضيات بالقلم والمدقة style et stigmate عن طريق الزراعة المخبرية ويوجد صديقات لى فى نفس المخبر الذى عملت به درسن حول زراعة الانسجة .

Aero
25-04-2009, 07:27 PM
اخي الفاضل هيما انا عارفة ان اي كلية زراعة بيبقي فيها معمل زراعة انسجة ولكن انا اريد دورة متخصصة والدورات في اي كلية بتكون في مواعيد معينة وانا محتاجة للدورة حاليا فلو تعرف مواعيد قريبة في اي جامعة يا ريت تقولي
وشكرا جزيلا

الاسيوي
29-04-2009, 09:41 PM
اتمنى بالفعل ان اجد كل المعلومات المتعلقة بهذا الجانب

mido awad
15-09-2009, 11:06 AM
للاسف شفت موضوعك متأخر هو كان فى دورة زراعة انسجة بكلية العلوم الزراعية بالعريش جامعة قناة السويس وممكن تكون مازالت موجودة حتى الآن لو ما زلت تبحثى عنها اسأل لك عنها مرة أخرى